Systematycznie rośnie konkurencja, z którą mamy do czynienia w odniesieniu do warsztatów samochodowych. Niestety, często możemy odnieść wrażenie, że im nowszy jest posiadany przez nas samochód, tym mniej serwisów jest w stanie rzeczywiście nieść nam pomóc. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że znakiem rozpoznawczym najnowszych samochodów są innowacyjne rozwiązania, w jakie wspomniane pojazdy zostały wyposażone, a co za tym idzie, warsztaty, które nie są rozwinięte technologicznie, nie potrafią poradzić sobie z nimi. Postęp motoryzacyjny ma jeszcze jedną poważną konsekwencję, okazuje się bowiem, że te rozwiązania, które jeszcze jakiś czas temu postrzegaliśmy jako drogi i rzadko spotykany dodatek, dziś są już częścią wyposażenia podstawowego. Staje się to jeszcze jednym wyzwaniem dla mniejszych warsztatów, okazuje się więc, że ich utrzymanie się na rynku jest kwestią coraz bardziej problematyczną. Co ciekawe, zabieganie o klienta nie jest widoczne wyłącznie wówczas, gdy analizujemy jakość napraw.
Nie bez znaczenia jest również to, że w oczekiwaniu na serwis klient może korzystać z klimatyzowanego pomieszczenia, dla którego typowy jest dostęp do Internetu i darmowe napoje. Nie można jednak zapominać o tym, że nawet najbardziej komfortowe zaplecze i najmilsza obsługa nie zdadzą się na wiele, jeśli mechanicy nie będą przeszkoleni w odpowiedni sposób. Tylko systematyczne pogłębianie wiedzy sprawia, że naprawy przynoszą oczekiwane przez klienta rezultaty, a on sam nabiera większego zaufania do warsztatu, który mu je oferuje.
Jeśli warsztat może się pochwalić bogatym zapleczem technicznym oraz pracownikami, którzy potrafią wywiązywać się z powierzonych im obowiązków, można mieć pewność, że informacje na jego temat będą rozprzestrzeniać się dość szybko, a co za tym idzie, nie będzie w nim brakowało również nowych klientów. Skąd jednak klient może wiedzieć, z jakim warsztatem ma do czynienia? Okazuje się, że pewne wnioski można wyciągnąć już podczas prowadzenia rozmowy telefonicznej. Nie powinna ona ograniczać się do wyznaczenia terminu spotkania, ważne jest bowiem i to, czy zapytano nas o przeszłość samochodu oraz charakter problemów, które mamy z autem. Dużo informacji można też zdobyć w samym salonie, już w trakcie rozmowy z mechanikiem można bowiem zwrócić uwagę na to, jak wygląda organizacja pracy w warsztacie i jak mechanicy obchodzą się z samochodami, które pozostawiono pod ich opieką. Nie zaszkodzi również, jeśli skorzystamy z opinii innych kierowców.